zaterdag 23 juli 2016

Klein feestje!

Gisteren hadden we een beetje feest! 

Tijdens het prematuur spreekuur vertelde de arts dat ze niet langer meer in Tiel op controle bij het prematuur spreekuur hoeft!!!! 

 om het te vieren kreeg
 Abigail de grote zus
van Nijne cadeau
 


Wat cijfertjes van het rapport:
Vandaag gecorrigeerd 18 maanden en officieel 21mnd. Ze meet 81 cm lang en haar hoofdje was 45.5cm in omtrek. Wel 10.05 kilo spekjes op het lijffie en dat is allemaal mooi op de gemiddelde groeilijnen van 1 jaar en 9 maanden oud zijn. Wat betekend dat ze haar groei helemaal heeft ingelopen en dat is gewoon super goed gedaan van deze kleine kanjer!
Qua ontwikkeling, spraak en beweging zit ze helemaal mooi net boven het gemiddelde.... 3 maanden ingelopen, chapeau popje!!!

Nu gaan we over naar het consultatiebureau voor de standaard opvolging en eens per jaar naar het prematuur spreekuur in Veldhoven, tot ze 8 jaar is. Dit is zo lang, omdat ze met haar 28 weken en 780 gram als extreem prematuur gelabeld is. Hierdoor neemt ze deel aan een speciaal onderzoek in het ziekenhuis in Veldhoven.


Kortom het gaat super met haar! 


Is lief, ondeugend, meelevend en lekker gewoon zichzelf. Kan al zingen en springen met mama en houd van stoeien en knuffelen met papa Reinoud en speelt super graag met Jordy. Vind het heerlijk om keyboard te spelen met Amy en doet gewoon heerlijk Alles mee binnen ons gezin!
Na het prematuur spreekuur zijn we nog bij de "zusters" geweest, de geweldige verpleegkundigen die op Pediatrie de laatste 3 weken ziekenhuis ons Abigail hebben verzorgd, en ons haar leren verzorgen. Wat een grote steun waren deze dames!! Stuk voor stuk geweldige zusters maar ik moet zeggen dat zuster "Piet" toch wel een enorme steun is geweest voor me. Iemand die ik nooit zal vergeten.
Wat was het leuk om hun gezichten te zien toen ze zagen dat Abigail er bij was! Lekker lopen en spelen in de speelruimte van Pediatrie .. meid wat ben je toch groot, je ging nooit zonder mama spelen. En dit tweede huis voor mama, voelt voor jou dus net zo want je ging zonder enkele schroom heen en weer tussen de speelruimte en de Zusterpost. Je bent een kleine geweldige kanjer! De verpleging was enorm trots op haar en ik vond het fijn dat ze haar nog niet vergeten zijn!!! 

Meer over dat bezoek later, want naast een social call was het ook een bezoekje ter ere van Abbiekes Gift.



Pool Party!

Bij thuiskomst, na een dutje in de kinderwagen, vond Abigail het tijd om haar feestje te vieren en trok zo HUP zelf haar jurkje uit om in het kleine badje te gaan zitten en al haar water speelgoed er in te verzamelen (zie foto)

Tuurlijk heb ik ook haar luier daarna uitgedaan, gauw insmeren en bikini aan en water in het kleine badje en het grotere roze zwembad. POOL PARTY!!!!


HEERLIJK, wat kan ik er van genieten hoe ze speelt. uren kan ze er in zitten, water van de ene kant naar de andere kant overgieten in een flesje, of met een schepje. om toch zelf weer zo te kunnen genieten... oh wacht. dat doe ik al!!! haha

Met dit kleine feestje stoppen ook de openbare updates en zal de kleine meid minder herkenbaar in beeld komen. Wij danken jullie ALLEMAAL voor de geweldige steun lieve woorden en persoonlijke verhalen al die tijd!
Ik heb velen van mijn volgers hier op de blog, maar ook vooral via Facebook leren kennen door jullie persoonlijke verhalen die jullie met mij deelden. Heerlijke mamas leren kennen die net als ik een prematuurtje ter wereld mochten zetten. Over Sterren vriendjes en vriendinnetjes geleerd en ik zal niets ooit vergeten. Dank jullie wel xxxxx

liefs, 
Sabrina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoek aan Mai Designs NL - de Blog!